طراحی داخلی ساختمان

رابیتس کاری-گچ بری-دیزاین داخلی

طراحی داخلی ساختمان

رابیتس کاری-گچ بری-دیزاین داخلی

طراحی داخلی ساختمان

این بلاگ برای اشنایی بیشتر شما با طراحی داخلی ایجاد شده است.
برای مشاوره برای نمای داخلی-رابیتس کاری و ... با این شماره تماس بگیرید.
09197719706



رابیتس

Thursday, 20 February 2020، 05:59 PM

رابیتس یا راویز چیست؟

 

 

برگرفته از واژه لاتین rabitz میباشد.در لاتین به توری مفتولی مشبک اطلاق میشود.رابیتس به شکل بومی در ایران از دیرینه کاربرد داشته است.

 

 

رابیتس یا راویز چیست؟

 

برای انجام و اقدامات امورات ساختمانی که نیاز به ساخت سازه های سبک باشد و تحمل بارگذاری ان چندان مورد توجه نباشد نیازمند استفاده از سازه های کمکی هستیم تا بتوان به این هدف و مقصود رسید .برای این منظور در گذشته از نژده استفاده میشده است . در بین ستون های اصلی در برخی از مناطق ایران عزیزمان ایرانیان که به نی دسترسی داشته اند با کنار هم قرار دادن نی و اتصال انها به یکدیگر به شکل بافت سازه ای را ساختند که به ان نژده میگفتند.پس از بافتن نی ها به یکدیگر و اتصال ان به ستون اصلی بنا روی انرا کمک ملات کاهگل میپوشاندند. به این ترتیب یک دیوار سبک و عایق در اختیار داشتند. امروزه تولید این محصول با جایگذینی ورق گالوانیزه بجای نی شکل صنعتی به خود گرفته و نام ان به رابیتس یا در اصطلاح عام راویز تغییر کرده است.

 

 

راویز کاری یا همان رابیتس کاری جهت سقف پذیرایی سقف اشپزخانه در کل سقف هر قسمت از ساختمان دیوار ها نما وپارتیشن بندی کاربرد دارد. برای نما راویز با وزن اسمی بیشتر کارایی مناسبی خواهد داشت.زیرا بار نما که سنگ اجر سرامیک و یا هر جنس دیگری است را باید به سازه باربر ساختمان منقل نماید.

 

 

جهت مشاوره و خرید انواع رابیتس و راویز سقف دیوار نما میتوانید با ما در تماس باشید.

 

راه های ارتیاطی با ما 09123356985smiley

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی